Η Hitachi Zosen, η Mitsui OSK Lines (MOL) και η Yanmar Power Technologies έχουν λάβει κατ' αρχήν έγκριση από την ClassNK για ένα σύστημα καταλύτη οξείδωσης μεθανίου, το οποίο θα μπορούσε να μειώσει την ολίσθηση μεθανίου από τα πλοία κατά περισσότερο από 70%. Το σύστημα μειώνει την ολίσθηση μεθανίου τοποθετώντας έναν καταλύτη οξείδωσης μεθανίου σε κινητήρα καυσίμου LNG και οξειδώνοντας το μεθάνιο. Αυτή είναι η πρώτη φορά στον κόσμο που ένα σύστημα καταλύτη οξείδωσης μεθανίου λαμβάνει κατ' αρχήν έγκριση.
Η Hitachi Zosen και η Yanmar δημιούργησαν τη σχεδίαση του συστήματος με τη MOL και τη Ναυπηγική Namura για να κατασκευάσουν το πραγματικό πλοίο επίδειξης και να σχεδιάσουν την εγκατάσταση του συστήματος. Το προτεινόμενο σύστημα πληροί τις απαιτήσεις του Διεθνούς Κώδικα Ασφάλειας για Πλοία που χρησιμοποιεί Αέρια ή Άλλα Καύσιμα Χαμηλού Σημείου Ανάφλεξης (IGF Code) και άλλους κανονισμούς.
Αυτό το σύστημα τοποθετείται στους σωλήνες εξάτμισης των κινητήρων καυσίμου LNG και των γεννητριών που περιέχουν άκαυστο μεθάνιο και το μεθάνιο οξειδώνεται στους καταλύτες για να μειώσει την ολίσθηση του μεθανίου.
Περισσότερο από το ένα τρίτο όλων των υπό ναυπήγηση πλοίων σήμερα είναι πλοία που θα χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο, κάτι που έχει ανησυχήσει τους περιβαλλοντολόγους σχετικά με το ζήτημα της ολίσθησης του μεθανίου.
Το μεθάνιο, σύμφωνα με τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC), αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο της θερμότητας που παγιδεύεται στην ατμόσφαιρα από την προβιομηχανική εποχή.
Τον Αύγουστο του περασμένου έτους, η IPCC δημοσίευσε μια σημαντική έκθεση στην οποία για πρώτη φορά στόχευσε το μεθάνιο, κάτι που εκπέμπεται από πλοία που κινούνται με LNG και από μεγάλες εταιρείες ενέργειας για τη δημιουργία LNG.
Σύμφωνα με την IPCC, περίπου 0,3 βαθμούς Κελσίου από τους 1,1 βαθμούς που έχει ήδη θερμανθεί ο κόσμος προέρχεται από μεθάνιο.
Τον Απρίλιο του περασμένου έτους, η Παγκόσμια Τράπεζα εξέδωσε μια έκθεση για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές, στην οποία συνιστούσε συγκεκριμένα στις χώρες να αποσυρθούν από τις επενδύσεις σε περαιτέρω υποδομές ανεφοδιασμού LNG.
Εξετάζοντας το LNG ως καύσιμο, η τράπεζα συνέστησε στις χώρες να αποφεύγουν τη νέα δημόσια πολιτική που υποστηρίζει το LNG ως καύσιμο, να επανεξετάσουν την υπάρχουσα πολιτική υποστήριξη και να συνεχίσουν να ρυθμίζουν τις εκπομπές μεθανίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr